Jak edytować dane pojedynczej pozycji na flatliście?
Do edytowania listy potrzebna jest nam… lista 🙂 Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć listę zadań, zobacz ten wpis: Renering list in React Native
Czytaj więcejDo edytowania listy potrzebna jest nam… lista 🙂 Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć listę zadań, zobacz ten wpis: Renering list in React Native
Czytaj więcejJak wiemy z dokumentacji React Native, ScrollView renderuje wszystkie swoje dzieci na raz, co przy dużej ich ilości może powodować problemy z wydajnością. Istnieje jednak sposób, by rozłożyć renderowanie dużej ilości danych w czasie tak, aby użytkownik nie odczuł tych problemów. Możemy wyświetlić przykładowo 20 elementów przy pierwszym wczytaniu danych i dodawać kolejno nowe elementy […]
Czytaj więcejOk, chcemy wyświetlić listę elementów w React Native. Możemy to zrobić na kilka sposobów, tutaj przedstawione zostaną dwa – ScrollView i FlatList.
Czytaj więcejDopasowanie wymiarów elementów używanych podczas tworzenia aplikacji w React Native często przysparza problemów. Dlatego przyjrzymy się kilku sposobom, które pomogą lepiej dopasować szerokość i wysokość zarówno w odniesieniu do elementu-rodzica, jak i w odniesieniu do ekranu.
Czytaj więcejCzęsto zdarza się, że chcemy zmienić wymiary button-a, który domyślnie rozciągnięty jest na całą szerokość elementu-rodzica. O ile zmniejszenie jego szerokości nie stanowi problemu – wystarczy zmniejszyć szerokość rodzica, o tyle zmiana wysokości jest już problematyczna. Element Button nie posiada właściwości style, dlatego poza zmianą koloru tekstu na iOS i koloru tła na Androidzie niewiele […]
Czytaj więcej
Lista To-Do w React.js i Redux – przykład Pierwszy projekt w React? Aplikacja To-do wydaje się dobrym pomysłem, jeśli chce się zacząć stawiać pierwsze kroki. W mojej aplikacji wykorzystałam react.js i redux. Jest to aplikacja webowa, można korzystać z niej w przeglądarce zarówno w komputerze, jak i w telefonie (choć niestety w wersji mobile nie […]
Czytaj więcej
Jak stworzyć grę w JavaScript We wcześniejszych postach wspominałam, że napisałam grę na konkurs , w którym zasady miały dużo ograniczeń, np: wielkość gry nie mogła przekraczać 31337 bajtów (ok 31 KB), ilość kolorów na płótnie nie mogła przekraczać 32 w tym samym czasie (co sprawiało, że nie można było używać m.in. ładnie wyglądających, wygładzonych czcionek i kształtów), […]
Czytaj więcejJak zastąpić pole typu checkbox obrazkiem – krótka instrukcja zamiany checkboxa na grafikę Czasami tworząc listę opcji do wyboru chciałoby się zrobić to niestandardowo, bardziej oryginalnie, w mniej nudny sposób. Po co zaznaczać opcje przedstawione jako tekst, skoro można dodać do nich obrazek i uczynić wybór przyjemniejszym. Jeśli nie bardzo rozumiesz o co mi chodzi, […]
Czytaj więcejCzasem zdarza się, że potrzebujemy zapamiętać pewne informacje odnoszące się do konkretnego użytkownika, aby móc je później ponownie wykorzystać w naszej aplikacji. Niekoniecznie trzeba te dane od razu wysyłać na serwer, wystarczy, że zostaną zapisane lokalnie, w przeglądarce tego użytkownika. Jest to wygodne rozwiązanie, bo nie musimy zapisywać danych w bazie, a przeglądarka ma do […]
Czytaj więcejGenerowanie dźwięków w grach za pomocą JavaScriptu W poprzednim artykule Generowanie dźwięku w JavaScript pokazałam, w jaki sposób można samodzielnie stworzyć pojedyncze dźwięki, by wykorzystać je np. w swoich grach. W tym artykule pokażę, jak stworzyć proste dźwięki będące krótkimi muzyczkami, które można wykorzystać np. przy zmianie levelu.
Czytaj więcej